Melodifestivalens final!

2012-03-11   10:59:45
Efter att jag kom hem från jobbet sov jag några timmar även om dom blev ganska få. Jag tuffade tåg ner till Stokholm och landade hemma hos Lovisa där tjejerna redan var samlade. Vi gick för att köpa sushi till middag och sedan gjorde vi oss i ordning före vi åkte mot Globen. Jag köpte mig en rosa cowboyhatt och en lika rosa boa! Är det schlager så är det. Vi plockade även på oss lite gratisprylar i form av chokladbollar, godis och tacochips och sprang på Matte som uppmanade till röstning. Vi tog plats och världens kanske coolaste studioman Henric von Zweigbergk (ja, jag var tvungen att googla fram stavningen) höll säkerhetssnack och berättade om kameror. Om inte det funkar har vi alltid en reservplan! Då är det bara att ni följer efter Danny och hans dansare! Showen drog igång och jäklar vilken underhållning vi bjöds på! Förutom Danny och Loreen gillar jag speciellt David Lindgren och Molly Sandén. Det var många bra!

Sedan har vi då den där röstningen. De utländska jurygrupperna sa sitt och Loreen ledde om än inte jättestort över Danny. Tittarnas röster började läsas upp och det stog snabbt klart att just dom två var i en klass för sig. Det slutade som bekant med att Loreen tog hem det hela. Var tredje person röstade på henne och hon slog därigenom rekord. Även Danny slog faktiskt det tidigare rekordet i antal röster men vad hjälpte det. Loreen är som sagt helt fantastisk och en mycket värdig vinnare. Det gör så ont i hjärtat att se Danny så ledsen och besviken. Efter showen såg vi hans flcikvän och bror hoppa in i en taxi och han lämnade själv Globen ihop med sin mamma när alla intervjuer var klara. Han har en fantastisk familj och ett härligt gäng runt sig som kommer ta hand om honom. Jag är dock övertygad om att det dröjer ett tag före vi får se honom i Melodifestivalen igen...


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: sanna

Tycker det var helt rätt som vann i år! Tror det kommer gå riktigt bra för Sverige med henne som representant :-)

2012-03-11 @ 12:25:00
URL: http://sannaaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0