Framtiden är snart nutid

2011-08-29   15:42:02
Imorgon har vi första föreläsningen på kursen jag ska läsa första halvan av hösten, barnrätt. Jag fastande ju ganska ordentligt för familjerätten på termin tre så det blir det jag kommer satsa på. Jag måste säga att det känns lite konstigt men spännande på samma gång. Juristprogrammet är på fyra och ett halvt år, en hel evighet. Jag har nu gjort tre år av dessa och plötsligt känns det som att det går i ett rasande tempo. Fram tills nu har vi alla läst samma kurser och har en ganska bred grund att stå på. Vi har fått prova på de flesta delar av juridiken och det är väl egentligen nu som det roliga börjar när vi själva får välja kurser efter vad just vi tycker har varit roligast.

Jag har nu ett år av valbara kurser framför mig och sen en uppsats som jag antagligen gör ihop med praktik på en termin. Det här kommer ju gå hur fort som helst! Sen är det alltså meningen att vi ska ut och söka jobb som färdiga jurister. Jag har ingen aning om var i Sverige jag kommer hamna. Mitt fantastiska gäng och alla vännerna här kommer också spridas över Sverige och världen. Lite läskigt även om det känns spännande också. När jag flyttade hit var det ju också ett äventyr och jag kände knappt en människa i Uppsala men det har ju gått lysande. Det blir ett nytt kapitel i mitt liv och massa spännande utmaningar och roliga saker väntar. Men fram tills dess tänker jag njuta för fullt av Uppsala, mina fina vänner och min sista tid i skolbänken!

Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Vickan San Pixan <3

Lycka till imorgon! =)

2011-08-29 @ 23:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0