Bizzi girl!

2011-08-30   15:58:39
Jag vet att det stavas busy men bizzi ser så mycket roligare ut! Hur som helst. Är nu hemma en snabbis och mellanlandar så passar på att skriva några ord. I morse trampade jag iväg för första lektionen i barnrätt med professor Anna Singer. Fantastisk människa! Hon gick igenom lite vad vi kommer göra kommande tio veckorna och avslöjade bland annat att vi ska leka rättegång med ett gäng socionomer. Det är bra att ni får träffa på dom redan nu. Dom tänker inte som oss förstår ni! Det ska understrykas att hon inte alls menade något illa utan det var helt enkelt ett konstaterande eftersom jurister och socionomer fokuserar på olika saker även om vi jobbar med samma ärende. Annars skulle det ju inte vara två olika yrken. Det var kul att träffa Maria igen och Anna som tagit sitt förnuft till fånga och lämnat juridikstudier i Umeå till förmån för Uppsala - gillas!

Efter en snabb lunch med Anna begav jag mig till Uppsala Tingsrätt för lite jobb. Har ju jobbat ideellt där som vittnesstöd i ett och ett halvt år nu. Ett viktigt arbete där vi informerar i första hand vittnen men egentligen alla som vill höra på om hur en rättegång fungerar. Vi finns där för att lugna och förklara och därigenom göra vårt rättssystem säkrare och bättre. Idag var det bland annat en väldigt ung tjej som kom för att vittna så henne la jag lite extra tid på.

Nästa stopp: optikern kl 17 för synundersökning. Jag tror banne mig att allt läsande sista åren har satt sina spår. Fast ett par glasögon kanske bara gör juristlooken mer komplett...


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0