Strategispel

2010-09-14   23:13:47

Spel över lag tycker jag är intressant och bäst gillar jag dom där man får använda huvudet lite. Jag tycker om när jag faktiskt själv kan påverka vad som sker och hur det ska gå för mig och att det inte enbart är tur som avgör. Dom här spelen brukar man kalla för strategispel och hit räknas allt från schack och Risk till datorspel som World of Warcraft och Age of Empires. Det viktig här är som sagt att det krävs planering och att det krävs mer än tur för att ta hem det hela.

Jag har inte provat på så många av dom här datorspelen men mina båda bröder har och spelar fortfarande en hel del. Det är lite kul att höra dom skrika HEADSHOOOOT över hela huset! Positivt också att dom har lärt sig en del engelska via spelen även om det mest är specifika termer. Nej, jag håller mig till mer traditionella spel som schack och så jag. Där har man lite mer tid och kan prata med sina medspelare! Sällskapsspel över lag tycker jag är underskattat, så dra ihop kompisarna och ordna en spelkväll hemma vet jag!


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Linda

tack för att du är med och förstör sverige med ditt borgar röstande tack tack det finns andra som vill ha jobben kvar tänk på det innan du förstör för andra tack för dej och din leverpastej

2010-09-15 @ 02:30:08
URL: http://experienceno1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0