God morgon mina fina!

2010-10-26   09:50:22
Tisdag idag och solen skiner utanför fönstret. Har varit uppe ett par timmar för att förbereda dagens seminarium i skatterätt. Visste ni att om man säljer kottar, svamp och bär man själv plockat i skogen (mammas eller grannens buskar funkar inte!) till ett värde under 12 500 kr så slipper man skatta på det. Fast det får inte vara näringsverksamhet utan du får se till att fixa det på fritiden. Inkomstskattelagen 8 kap. 28 §. Det är alltså sånt vi sysslar med just nu men en och annan safariresa till Sydafrika dyker också upp.

Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa mig för om en timme dyker Vickan upp så ska vi ta oss till skolan för basgruppsmöte. Vi får klara oss utan Sara den här och nästa vecka för hon ligger på playan i Miami istället. Hoppas ni får en riktigt härlig dag!

Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: lucke

Hejsan, vad göres? :)

2010-10-26 @ 10:39:16
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Björn

Man kan ju nästan få för sig att tro att hobby skulle vara det viktigaste inkomstslaget när de ger oss såna där uppgifter... I realiteten lär det vara undantagens undantag.

2010-10-26 @ 15:03:14
URL: http://uppenbarhetsrekvisitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0