Meldifestivalen 2011 - startfältet

2010-11-29   17:15:14
Idag var det dags för den andra av två pressträffar på SVT inför Melodifestivalen 2011. Nu är hela startfältet presenterat och jag pep till flera gånger av förtjusning när jag läste igenom listorna!
LULEÅ 5/2
Le Kid - Oh My God
Danny - In the Club
Dilba - Try Again
Jenny Silver - Something In Your Eyes
Jonas Matsson - On my own
Rasmus Viberg - Social Butterfly
Swingfly - Me And My Drum
Pernilla Andersson - Desperados

GÖTEBORG 12/2
Anniela -
Elektrisk
Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
Loreen - My Heart Is Refusing Me
Sanna Nielsen - I'm In Love
The Moniker - Oh My God!
Christian Walz - Like Suicide
Brolle - Seven Days And Seven Nights
Babsan - Ge mig en spanjor

LINKÖPING 19/2
Sara Lumholdt -
Enemy
Shirley's Angels - I Thought It Was Forever
Linda Sundblad - Lucky You
Sebastian Karlsson - No One Else Could
Eric Saade - Popular
Sara Varga - Spring för livet
The Playtones - The King
Simon Forsberg - Tid att andas

MALMÖ 26/2

Linda Pritchard -
Alive
Julia Alvgard - Better or worse
Anders Fernette
Linda Bengtzing -
E de fel på mig
Lasse Stefanz - En blick och nånting händer
Nicke Borg - Leaving Home
Melody Club - The Hunter
Love Generation - XXX

Ni som har kollen vet att en av mina personliga favoriter Anders Fernette tyvärr blivit diskad då det kom fram att låtskrivarna tidigare lagt ut låten på Myspace. Dom har nu en vecka på sig att komma med en ny låt - annars får någon annan hans plats. Jag håller tummar och tår att det lyckas för jag vet att Anders velat vara med i Melodifestivalen i flera år. Det skulle vara bra synd om inte Sverige får njuta av hans fantasiska röst!

Annars noterar jag att vi har med två bidrag med titeln Oh My God! Det hade kunnat bli riktigt skoj om dom hade varit med i samma deltävling... Ett spännande bidrag är XXX som är skriven av ingen mindre än RedOne som står bakom bland annat Lady Gaga och som artisteliten står i kö för att få arbeta med.

Jag håller också en extra tumme för coola Linda Pritchard! Hennes bidrag från förra året var en hit även om inte Sverige fattade det så den här gången får vi hålla tummarna att ni vet vad som gäller. Ni som gillar EMD vet att Oscar "Göken" Görres är den trevliga blonda killen som brukar spela piano och han har varit med och skrivit låten!

Foto: SVT


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Lejla

Hej! Var med och tävla om en länk i vår veckansblogg tävling! Lycka till!

2010-11-29 @ 18:32:52
URL: http://agnesochlejla.blogg.se/
Postat av: PHILIP !

det var ingen som lockade mig!

jag tyckte Robyn kunde varit med, hon hade lätt vunnit :)

2010-11-29 @ 19:40:05
URL: http://peaceplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0