Chokladcookies!

2010-11-14   17:09:50
Jag är ju en stor sucker för choklad i alla dess former. När jag hittade det här receptet på Monas blogg var jag bara tvungen att prova! Dom var farligt goda och kommer garanterat att återkomma här hemma!

Ingredienser:
125g osaltat smör
3/4 dl farinsocker
3/4 dl ljust muscodavosocker eller vanligt socker
125g mörk choklad
150g vetemjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk vaniljsocker
1 kallt ägg
300 - 500g choklad i bitar

Så här gör du:
Smält den mörka chokladen över vattenbad och låt sedan svalna lite. Vispa smöret och de båda sockersorterna mjukt och smidigt. Blanda mjöl, kakao, bakpulver, salt och vanilj i en separat bunke. Vispa ner detta tillsammans med den smälta chokladen i smörblandningen till en smidig smet. Tillsätt till sist det kalla ägget och chokladbitarna.

Klicka ut i 12 bollar fördelat på två plåtar och grädda dem mitt i ugnen på 175° i 15 minuter.


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Enna

Det ser gott ut =)

2010-12-08 @ 22:10:47
URL: http://ennizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0