Wij Trädgårdar

2010-06-24   18:00:51
Jag mötte upp mormor på stan och vi tog bussen till Sandviken där mamma jobbat halva dagen. Hon hade köpt med sig räksallad från Mässen så vi åkte in vid Högbo bruk, intog en bänk precis vid vattnet och smaskade i oss. Vi fick snabbs sällskap av en gräsand som stalkade oss totalt. Det var så pass att det kändes som att hon var på väg upp i knät på oss flera gånger! Mormor gav henne lite bröd och då blev det ju inte bättre. När vi ätit klart hoppade vi in i bilen igen för fortsatt färd mot den numera "kungliga huvudbyn" eller vad man nu ska kalla det. Prins Daniels Ockelbo i vilket fall!


 


Vi landade på Wij Trädgårdar som är ett ställe man bör kolla in om man är på besök i Ockelbo. Vi fick börja med att bekämpa en mindre brand! Det kom rök från en av blomkrukorna eftersom någon, ursäkta språket, idiot fimpat i torven. Det löste sig i vilket fall. Sen gick vi in och kollade på fina blommor och träd. Vissa delar var otroligt vackra medan vissa inte alls var så speciella. Vi tog också en fika där man kunde köpa en Westlingbakelse! Vi hoppade dock över den, 50 kr för en liten liten bit kändes lite ovärt även om den hette Westlingbakelse. Det hela avslutades med en titt in i handelsboden där man kunde köpa allt möjligt. Mormor tyckte jag skulle ha en egen liten groda med kungakrona. Ska testa pussa på den ikväll och se om jag kanske får en egen prins!

 
 
 


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Amanda

Vad tycker du om mitt nya hus ? :)

2010-06-24 @ 20:11:48
URL: http://amandaochelsa.blogg.se/
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

ha en fortsatt bra kväll! :)

2010-06-24 @ 22:32:26
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: Hanna

vilken fin blogg du har! :)

2010-06-24 @ 23:28:07
URL: http://sjunnessonhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0