Bio och statsministerbesök!

2010-08-30   17:22:57

Då var T5 igång och vi satsar på att gå ut hårt från början och sen öka mot slutet. Trampade iväg för registrering och jag tillhör nu seminariegrupp 7 och basgrupp 5. Vi får inte säga klass, elever och läxor för våran kursföreståndare. Han tyckte det lät för gymnasialt! Hårda bud på juristlinjen vet ni. Efter att ha sprungit runt på stan och gjort lite ärenden knallade jag iväg till bion där vår första föreläning skulle hållas. Vi jurister går på sveriges äldsta juristutbildning men ändå får vi springa runt halva stan för att hitta lokaler där alla vi knappa 300 får plats. En inledning på 30 min och efter en paus blev det föreläsning i två timmar. Temat på terminen är associationsrätt och skatterätt vilket betyder att vi ska lära oss allt som är värt att veta om aktiebolag, enkla bolag och skatter före december. Det hela toppar vi med lite redovisningsrätt också. Blir nog bra!

Efter föreläsningen gick vi tillbaka för att studera grupperna lite närmare och sen drog jag med mig Erik in på Gina och Glitter. Vi avslutade med en sväng ner på Claes Ohlson där jag köpte en DVD. Vi såg också självaste statsminister Reinfeldt komma gående på väg att hålla tal vid valstugorna. Det kändes stort! Han ser stabil ut den gode Fredrik.


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0