Metro On Stage

2010-04-30   11:07:13
Rullade till huvudstaden igår och efter att ha dumpat väskan på Cetralen knallade jag ner till Berns vackra lokaler. Gled in där, lämnade jackan och sen mötte jag upp tjejerna som redan var på plats! Gratis dricka i baren, tack för det! Micks, Cicci och Jess var på alltså på plats och en liten stund senare kom Linda också. Det var final av Metro On Stage på schemat. Det är en tävling för osignade artister som skriver sin egen musik. Sist tävlingen arrangerades vann Joakim och Joel före bland annat Erik Hassle så det är fint sällskap och många duktiga. Första pris är ett skivkontrakt med Universal Music, marknadsföring värt 3,5 miljoner kronor och en spelning på Way Out West bland annat. En del kända ansikten på plats och i vimlet såg vi bland annat Sarah Dawn Finer, Claudia Galli och Linda Pritchard samt en hel hög med låtskrivare och skivbolagsfolk. Maskinen, Linda Sundblad och Danny underhöll och dom två sista var också med i expertjuryn som var med och korade vinnaren ihop med Metros läsare. Dom tre finalbidragen spelades och vann gjorde Den svenska björnstammen så lägg namnet på minnet! Danny kom och kramades och tyckte det var "fett länge sen" vi sågs. Javisst, två veckor kan kännas som en hel evighet... Göken var med också och det var ett tag sen så kul att se honom igen. Precis som på den gamla goda tiden! Sen dansade vi och hade skoj resten av kvällen! Jag lämnade festen och tog som så många gånger tidigare nattåget hem till Gävle där jag nu befinner mig över helgen!

 
 


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Cicci

HAHAHA va kort jag är!!!

2010-04-30 @ 22:06:37
URL: http://cecilianygren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0