So incredible

2009-09-28   19:19:33

Vi kan börja historien klockan 07,45 när mamma ringer och väcker mig och säger dom åker från Gävle. Hade inte sovit så många timmar men det var bara upp och in i duschen. En knapp timme senare kommer dom och mamma hade med sig massa mat till mig! Mammor är bra ibland. Lax, köttbullar, fläskfilé och allt möjligt gott. Vi hoppade in i bilen och satte fart mot Stockholm. Lämnade av farfar på Karlberg slott eftersom han skulle träffa massa gamla gubbar från militären. Dom skulle ha 60-års jubilum. Rätt coolt måste jag säga! Fint ställe också. Jag och mamma hoppade av vid Centralen och tog en kaffe och pratade lite tills mitt tåg skulle gå. Allt gick superb tills vi kom till Falköping. Vi lämnade av några och fick några nya med oss, åker en meter och sen stannar tåget. Först trodde dom att det var något elfel men visade sig att loket gått sönder och inte kunde lagas på plats. Fick sitta och försöka förklara allt för den amerikanska killen bredvid. Nästan en timme stog vi där tills det kom ett annat tåg och vi kunde fortsätta vår resa. Problemet var ju bara att det tåget var så gott som fullbokat så vi fick stå en timme som packade sillar. Lovely. Emma fick i uppdrag att fixa allt i Göteborg. När jag kom var det bara hoppa på nästa tåg upp mot Uddevalla. Vi kom fram utan fler tokigheter och blev hämtade av Sandra och hennes pappa! Hem till Sandra där vi åt tacos och kollade Idol. Hennes mamma är tydligen kock och vi fick sjukt god glass serverat i citroner och chokladkaka och allt möjligt. Vi kollade Discodaggarna och skrattade resten av kvällen tills vi somnade gott.

Uppe med tuppen och fixade oss. Jag och Emma skulle ju vidare på vår turné! Inne i stan hoppade vi på bussen mot Trollhättan. Två EMD tjejer på bussen började viska och kollade med stora ögon på mig. Kändisvarning? Herre gud. Vi begav oss till Högskolan Väst där kalaset var på väg att börja. Springer rätt in i Adam! Vi tog också för oss av gratis frukt och festis och sjuuuuuukt söta överstrykningspennor! Klockan blev 11 och Team Uddevalla klev på scenen. Många glada och förvånade miner! Mats mellansnack höll på att döda mig och Emma! Erik var inte så dålig han heller. Jag är lite förkyld. Men det är ingen fara! Det är inte svininfluensan. Det är inte alla svin som får svininfluensan! Kära du... Bäst var när Mats skulle berätta om repetitionerna och berättade att Erik kunde ringa redan klockan sex på morgonen och säga att nu möts vi om tjugo minuter. Jag och Emma dog av skratt och Erik blev lika förvånad han och undrade om det verkligen var sant. Vi enades om att det var det inte. Dom sjöng och dansade och var lika bra som tidigare! Vi blev lite utpekade när viss fakta krävde sina svar och det verkade som bara vi hade kollen. Head over heels for you! När dom var klara sa vi puss och hej till Erik som sprang iväg med Stefan som en svans efter. Dom skulle flyga upp till Stockholm för nästa gig. För alla er som undrar så har Erik nu klippt av sig det långa håret och ser ut precis som vanligt. Vi övergick till att kramas med kören och uppdatera oss. Magdalena bär på barn nummer tre! Bästa Pernilla har gått från svart hår med gröna slingor till blont hår med lila och rosa slingor. Hon var inte helt nöjd så hon ska fixa det. Dom sprnag iväg för lite mat och vi gick för att lyssna på Helena Richardsson som har skrivit boken Rädda Felix. Bara den boken kräver en blogg så återkommer till det. Vi sa hej då till kören (Vi ses... när vi ses!) och gick mot tåget. Mycket lägligt kom det ett precis när vi kom! Ner till Göteborg där det blev lite mat och Nordstan. Skulle vara modevisning och sånt senare men vi orkade inte stanna så åkte mot Skåne istället. En timme senare får Emma sms om att en av hennes favoriter, Ola, var på Nordstan just då. Inte okej! Hemma hos Emma blev det pizza och efter en dusch bröt vi ännu en gång ihop av skratt när Emma skulle blogga om alla roliga citat. Kolla in hennes blogg här! Sedan blev det sängen för hela slanten.


Den nya dagen började även den tidigt! Emmas pappa körde in oss till stan och vi tog tåg och buss och landade på Familia utanför Helsingborg. En kaffe på Donken fick det bli och massa prat. Sofie kom och gjorde oss sällskap! Vi gick förbi ljudkillarna och det var då jag såg den. Anders sprillans nya singel! Det var jag tvungen berätta för Annica och Lollo direkt. Vid ett var det dags för show! Det var typ allsång så Anders Lundin var på plats. Tror ni inte han trycker upp micken i mitt ansikte direkt då... Det är vid dessa tillfällen det bara är att le och se glad ut och försöka att träffa tonen rätt. Anders kom och körde några låtar! Härligt att se honom igen. Robin Bengtsson kom han också och sjöng lite och han ville också höra mig sjunga... Vi hade en "skrikare" framför oss. Så fort hon såg honom började hon skaka och kunde knappt andas. Jag lånade hennes kamera och tog några kort så hon har ett minne till sen. Det är inte lätt att vara liten! När sången var avklarad var det signering. Vi väntade till sist (trodde vi) och ställde oss i kö. Införskaffade några ex eftersom Lollo och Annica skulle ha och lika så gjorde Emma och Sofie. När vi kom fram var Anders lika söt som alltid. Annas brorsa fyllde år igår så det är betongmössan på idag! Sedan berättade han lite stolt för Robin att vi var hans Ärke-fans... Vette sjutton vad det betyder men jag tror det är positivt. Dom är svåra att förstå ibland sånna dära göteborgare! Medan vi stog där kom en massa fler. Sorry om vi stoppade upp! Dom försvann men Anders kom snart tillbaka för att kramas lite till och säga hej då eftersom han skulle åka hem och hade lite brådis. Vi gick och åt lite lunch och sedan hängde vi med dom roliga ljudkillarna! Dom gillade oss men tyckte nog inte vi var så normala som vi tycker... Jag och Emma satte fart mot Hässleholm och sa hej då till Sofie eftersom hon skulle åt andra hållet. Tackade Emma för helgen och hon åkte hem medan jag hoppade på tåget mot Stockholm. Åkte budget igen men det var sånna gamla 1:a klass vagnar så det var nice! Ganska omgående fick vi tekniska problem och var en halvtimme sena mer eller minde hela vägen upp till Stockholm. Insåg att jag inte skulle hinna på 23,11 tåget som jag trodde. Fick också hjälpa till att styra upp situationen när konduktören inte hade kollen på Uppsalatågen. Är det något jag har koll på så är det tågen norrut från Stockholm! Slutade med att det blev nattåget och kom till Uppsala en kvart efter att sista bussen gått. Kul... Jag hade då att välja på att ta en taxi eller gå hem en timme mitt i natten i regn med jättetunga väskor. Valet var inte så svårt. Man ska inte vara dumt snål! Klockan ett ramlade jag in och min säng har sällan varit så skön som just då. Tack alla inblandade för en grymt rolig helg!


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Emma

tack för helgen!!!! dör fortfarande när jag läser allt och tänker på allt det roliga HHAAAHAHAHAHA, galet bäst!!!! :D:D:D

2009-09-28 @ 19:54:18
URL: http://emgustafsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack själv hörru! :)

Det var himmlans roligt att träffas! :D

& jaa...anders är sweeeeeeet!! :D

2009-09-28 @ 20:55:01
URL: http://soofajj.blogg.se/
Postat av: Ankan (en av Anders ärke fans som inte var med)

Ja nog märks det att ni haft kul, och att träffa Anders Fernette är alltid lika härligt, en riktig pudding är han <3

Tack för alla fina bilder!

kram

2009-09-28 @ 23:18:15
URL: http://andersfernette.homeip.net
Postat av: Ankan

Hej igen

googlade "ärke-" och fick fram följande: ärke- förled

• som utgör den främsta eller högsta av den angivna typen; särsk. i titlar e.d.: ärkebiskop; ärkehertig; ärkeängel

...och ärke fans !?

2009-09-28 @ 23:31:41
Postat av: Lollo

Han är alltid så mysig! <3 Sötaste och goaste Anders! :D jag hoppas jag också ingår i ärkefans, fast jag inte var där ^^

tack för fins bilder Jossan!



Anders förblir den bästa. <3

2009-09-29 @ 18:55:18
Postat av: Anna

märkte nu att jag aldrig slängde iväg dendära komentaren till dethär inlägget som jag tänkte, så vi får helt enkelt göra det nu ;) hahaha.



men både erik&anders är två roliga & trevliga prickar ;D

vi får ta & dra upp anders hitåt snart också :P haha.



<3<3

2009-09-30 @ 22:21:07
URL: http://aennenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0