Förkylningstider!

2009-09-30   09:15:43
Vaknar upp med täppt näsa och ont i halsen. Precis vad jag önskade mig just nu... Eller inte. Jag har helt enkelt inte tid att bli sjuk just nu. Löser detta tillfälligt med tjocka strumpor, stor halsduk och en kopp te... Någon som har en huskur mot förkylning? Nu ska jag ta tag i sakrätten! Dejt med basgruppen efter lunch.

Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Emma

Precis som jag skrev till Martina, TACK, och ja jag säger som du, det går ju fan inte att förstå om man inte är en del av det hela.... Jag är glad att jag träffade dig också :):) Det är ju sort of på långt håll Olas förtjänst dårå, så du kan ju tacka honom på lördag xD HAHAHA

Krya på dig, jag börja också bli förkyld :/

Puss! <3

2009-09-30 @ 12:23:28
URL: http://emgustafsson.blogg.se/
Postat av: Björn

Jag har samlat en liten lista med rekommendationer mot förkylning:

- Bad i isvak

- Rå vitlök

- Att "snorta" vitpeppar (givetvis den malda sorten)

- Dricka grönt te med honung

- Dricka varmt vatten med honung

- Dricka varm svartvinbärssaft (med eller utan honung)

- Ha en grym grundkondition

- Skaffa en grym grundkondition

- Vara ute i solen mycket

- Äta vitaminrik mat

- Gå med i Centerpartiet (för att få C-vitamin)

- Undvik alla som bär på smitta, framförallt barn (dessa bör hanteras med full skyddsutrustning)

- Låt bli att kyssa främlingar

- Låt bli att kyssa folk du känner

- Käka Tamiflu (influensavaccin, namnet påminner om "Ta-mig-fan" så det fungerar säkert)

- Alkohol är bakteriedödande...



So lets go party!

2009-09-30 @ 14:47:56
URL: http://uppenbarhetsrekvisitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0