Du vet väl om hur bra du har det?

2009-07-17   18:39:30
Idag har jag jobbat hela dagen. Inte så mycket att orda om det. Hände inget speciellt. Men en sak fick mig att börja tänka. Jag var i charken och stog och plockade upp kaviar, ost och sånt. Insåg att det var en jäkla massa olika sorter. Vi säljer 25 olika sorters kaviar. 25! Hur mycket är inte det? Av kaviar liksom. Det var vanlig kaviar, randig kaviar, prickig kaviar, kaviar med dill och kaviar light och en hel hög med andra. Vi lever år 2009 och folk dör av svält i andra delar av världen. Själva kan vi välja mellan 25 sorters kaviar i den lilla lokala matbutiken. Hemköp är ju inte ens en stormarknad, så det bör finnas bra många fler sorter om man bara letar lite. Någon mer än jag som tycker det här känns lite snett? Det är den här välden vi har skapat och det är den som våra barn en gång ska ta över. Jag säger inte att du ska ha dåligt samvete för att du råkar vara född i Sverige och inte i Kongo eller Tanzania. Men jag säger att vi nog borde tänka till och inse hur förbannat jävla bra vi har det. Det finns folk som skulle kunna döda för en enda tub med kaviar...



I never really been the type to be superstitious and
I wouldn´t say that I'm super religious
But lately I've been praying and hoping and wishing
Is anyone out there willing to listen
I'm kind of worried about the world that we live in
It´s time to stand up but everyone´s hating
Mothers are crying all night long waiting for their kids to come home
Does anybody see that something´s wrong?
Earth we´re living on today is never ever gonna be the same
If we don´t wake up and make a change


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0