Jul, jul, strålande jul

2009-12-25   10:37:40
Igår var det då julafton om någon mot förmodan missade det. Blev en mycket mysig dag! Lite Pippi på tv (ja jag är 22 men man blir aldrig för gammal för sånna filmer!) och sen insåg vi att knäcken var slut så ställde mig och fixade lite ny sån. All julmaten skulle fixas och plötsligt var det dags för mig att hämtalände upp mormor, farmor och farfar. Vi anlände just in time för Kalle Anka! Efter Kalle var det julmat för hela slantenr. Vi åt och vi åt och vi åt... Hur kommer det sig att man alltid äter för mycket? Sådär så man nästan mår illa sen. Sill, lax, Janssons frestelse och köttbullar är uppenbarligen farliga saker. När vi knappt kunde röra oss var det dags att dela ut julklappar. Fick en hel del roliga saker! En läderjacka, pengar, kläder, presentkort osv. Nöjd tjej! Alla var ju lite småhungriga (not!) så vi passade på att fika en gång till också. Vid nio körde jag hem mina söta släktingar och sen blev det slappa och lite film. Nu är jag redan igång. Ska dumpa bror och bror vid Köpis och sen åker jag till stallet för ytterligare en sväng med Bernie.


Farfar är 87 år gammal men han blir nog aldrig vuxen!

Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: tommpa (enungman)

sv:

God Jul till dig oxå! :-)

2009-12-25 @ 11:48:39
URL: http://enungman.se/blogg/
Postat av: Jenni

Sv: tack desamma! :D

2009-12-25 @ 14:44:36
URL: http://jefr.blogg.se/
Postat av: Carro

Kul farfar! :D

God jul! :D

2009-12-26 @ 22:43:37
URL: http://chitay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0