Kräftskiva i Ölbo!

2009-08-16   18:39:29
Igår var det full fart! Efter lite tvekan och sms från Erri bestämde jag mig för att trampa iväg och kolla in Marinfestivalen som har lagt till vid Alderholmen. Ryktet gick att Mojje var i stan även om inte Robin och Emanuel var med. Hittade på Alicia, Malin och Elin där. Mojje körde sitt race som vanligt och folket var ganska lättövertygade till att hoppa och klappa. Han lyckades även byta en sträng som gick av mitt under konserten live på scenen! Vink vink och sen drog han vidare mot Fjollträsk och Diggiloo och jag trampade hem. Körde Oscar till Musikmagasinet som stängde två minuter före vi kom dit... SURT! Åkte i vilket fall och hämtade ut mina skolböcker på Konsum så nu är jag redo. 31 augusti smäller det.


Vid fyra plockade jag upp Mattias och Markus och styrde kosan mot Ölbo och den årliga kräftskivan. Folk började ramla in och snart var festen i full gång. Vi började med 5-kamp och jag tror aldrig jag haft så många som tagit på mina tuttar samtidigt som under Färgleken. Bara för jag hade ett linne med färger på! Det spelades handikapp-brännboll, var dragkamp på såpahal presenning, norsk fylla med fotboll och avslutades med en hederlig dricktävling med ljus. Sen var det bara hugga in på kräftor, paj och sallad! Vi åt och drack och hade det allmänt trevligt hela kvällen. Lite otippat visade det sig att en av mina gamla ungdomsledare från konfirmationen var där. Avslutade med äppelkaka vid halv två och sen lite Singstar på det. Shlager är helt klart en favorit! Somnade trött men glad.





Vaknade upp hemma hos Bohlins och då hade Anna för länge sedan åkt iväg redan eftersom hon skulle till Bollnäs. Hjälpte till att plocka och fixa lite och sen lite Alfapet och mys med tjejerna och killarna. Packade in Markus och Mattias och släppte av dom vid tåget när vi åter var i Gävle. Sen har det bara blivit slappa och så!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0