Eksjö!

2009-08-31   22:28:51
Helgen spenderades med Erri i Eksjö! Efter att ha stresspackat och hoppat på min väska eftersom den inte ville stänga sig hoppade jag på tåget ner till Stockholm i fredags vid lunch. Mötte upp Erri på centralen och sen åkte vi vidare mot första stopp som var Nässjö och sen vidare med buss till Eksjö. Vi såg en stor scen och Dregen från Backyard Babies så vi hoppade av. Via kullerstenar tog vi oss mellan dom mysiga små husen till vårt vandrarhem där vi dumpade grejerna och gick för att utforska lite. Hittade på Frazze i ljud-tältet, alltid lika trevligt! Vi gick tillbaka och åt lite och bytte om och vid 18,30 var det showtime. Listor är bra och ett gratis inträde är ett bra inträde. Petter inledde SÅ KLART och vid åtta klev Alcazar på. Lite kul att se en hel konsert med dom faktiskt, det var premiär för min del. Ljudet lät ju också mycket bra tack vare Frazzo! High five och sen gick vi och åt världens godaste äppelpaj. Kvällen avslutades storstilat med Backyard Babies. Dom gör ju inte många spelningar i Sverige varje år så det var kul att se! Vi somnade gott kan jag säga.

Klockan ringde och efter caféfrulle tog vi våra väskor och lämnade vandrarhemmet för det lyxigare Stadshotellet. Naturligtvis kom en av dom enorma störtskurarna precis när vi skulle gå så vi blev lite dränkta men glada ändå. Fick bästa rummet och grym utsikt över Stora torget där scenen och allt var. Dusch och fix och sedan fick Scotts inleda dagens musik. Hade ju lovat Carro att ta kort och grejer! Killarna var söta även om jag blev lite förvånad att Roberto skötte snacket så att säga. Kramades lite med Icka också! När vi lämnat det gänget sprang vi på Jonas, Jocke, Oscar och Knut. Pratade med dom och Erri fick äntligen möjlighet att visa sina naglar. Dom skulle iväg och äta lunch fast klockan var fem på eftermiddagen. Vi valde fönsterkonsert med Owe Thörnqvist och lite mat eftersom det regnade. Vi bestämde oss för att leta på Monde Yeux. Hittade på Erik, Matte och Danny som precis kom så kramades lite med dom och sedan påbörjade vi jakten. Robin, Sam och Viktor kom gående så kollade läget och dom höll med oss om att tiderna sög. Vi hittade på en polis som hävdade att det tog sex och en halv minut. Sju om man hade tunga väskor och nio om man hade mycket skor. Vi pratar om vägen till tåget alltså. Åter till hotellet och fixade oss lite och sen ut på stan igen. Fick bli en till bit av den goda pajen och sen var vi redo för ögonblicket vi både fasat för och väntat på. EMD på Stora scenen. Insåg direkt att det skulle bli en hårt. Sista giget på sommarturnén var gymt. Publiken var helt galet på och killarna måste ha laddat på batterierna ordentligt för det var fullt ös på scenen också. Avslutningen med bandet utan tröjor gillade vi! Tryckte oss ut och sprang iväg till Lilla scenen där Monde Yeux precis klivit av. Sjukt dåligt att dom lagt dom på precis samma tid... Viktor är söt i vilket fall och snart kom dom andra också. Vi hängde på dom, fick gratis dricka och sånt. Jag och Knut hade lite kommunikationsproblem men det löste sig. Fråga inte mig alltså! För jag vet inte! Sedan sa vi tack för oss och la oss efter ännu en händelserik dag.

Efter hotellfrukost gav vi oss av mot tåget. Polisen hade rätt! Owe åkte på samma tåg och Stefan från Ramsells sprang hej vilt i gångarna. Lite mat på Centralen och sen sa jag hej då till Erri och åkte mot Gröna Lund. Gled in samtidigt som Alexander Rydbak. Massa bekanta ansikten! Lollo och Anna var på plats så vi kollade in Nickelodeondagen och firade Svampbob Fyrkant som fyllde 10 år. Artisterna avlöste varandra på scenen och det var allt ifrån Alice som var en Lady Luck till Nanne som var avundsjuk och Amy som ska vara med i Körslaget. EMD och ovan nämnda Alexander avslutade till stort jubel. Artisterna satte sig för att skriva så vi tog en glass och tog det lite lugnt. Mötte upp Alicia, Malin, Elin, Olivia och massa andra där också. High five med Jocke och Erik gillade min rullväska. Det gör jag också! Vi gick bakom och vinkade av killarna och sen satte vi fart mot tåget. Ramlade in hemma vid nio och slocknade ganska omgående efter en slitsam men lyckad helg!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0