Högsta domstolen och mentorslunch!

2012-03-15   14:23:24


Idag mötte jag upp ett glatt gäng från vittnesstöden på tågstationen och vi satte fart mot Stockholm! Ett studiebesök på Högsta domstolen (HD som vi i branschen säger) stog på planeringen och undertecknad var ansvarig. Vad härligt för dig att få arrangera något där folk faktiskt kommer i tid och lyssnar på dig! Allt gick enligt plan och vi hade gott om tid när vi var framme vid den fantasiska byggnaden på Riddarholmen. Fotot snodde jag helt fräckt från Midya. Vi fick en rundvandring och info av justitiesekreteraren Ylva som är med och förbereder alla mål för domarna i HD som kallas justitieråd. Drygt en timme senare släpptes vi nöjda och glada ut genom dörrarna igen. Det är inte helt lätt att komma in där kan jag meddela. Väl inne är det dock oväntat öppet och alla sitter med dörrarna öppna till kontoren, även justitieråden. Dom som var inne idag jobbade på duktigt!

Jag lämnade mina tjejer och killar och satte full fart mot fashionabla Östermalm. Där gjorde jag ett besök hos min mentor Caroline! Hon visade kontoret och jag fick hälsa på hennes kollegor och så. Det var verkligen jättefint! Sedan gick vi och tog en lunch. Det är inte studentpriser på Östermalm kan jag meddela men den supergoda kycklingen var faktiskt nästan värd de 150 kr den kostade mig. Vi skrattade och pratade om allt möjligt! Snacka om att jag har haft tur alltså. När jag ansökte om att få en mentor var det inte mycket uppgifter jag fyllde i och ändå har det blivit så rätt. Vi är ganska lika och hon är supertrevlig och peppande så det känns hur bra som helst! Det är lite kul att Caroline gjorde sin uppsatspraktik på samma advokatbyrå där jag ska vara i höst så vi pratade naturligtvis lite om det också. Blir nog superbra! Vi ska ses igen för en lunch eller after work nu när jag ändå ska vara i Stockholm i två veckor på min andra paktik. Det är mycket nu!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0