Danny 4 Baku!

2012-03-10   11:00:00

Ikväll har en av mina största förebilder en sjukt viktig kväll. Han ska försöka sig på att vinna Melodifestivalen. Han gör det i ett land där bidragen bedöms vara så starka att oavsett vem som vinner räknas vi som en av dom absoluta favoriterna att ta hem Eurovision Song Contest. Han gör det med en egenskriven låt och ett nummer som tagit ett halvår att repetera in. Han gör det i det kanske det coolaste numret Sverige sett i Melodifestivalen. Han gör det med ett enda mål: att vinna och få representera vårt vackra land och därigenom visa övriga Europa och världen vilket fantastisk artistland Sverige är.

Jag unnar Danny segern så mycket att jag inte kan sätta ord på det. Jag vet hur mycket han och dansarna har slitit och svettats på repetitioner långt in på småtimmarna. Jag vet hur manager Tomas och PR-Nina har fixat och styrt upp så att intervjuer och annat passar in och så att allt sitter som en smäck just ikväll. Jag vet på hur stort allvar Henrik tar sin uppgift att sköta ljuset på dräkter och scenen så att det ser förbannat snyggt ut i tv. Jag vet hur hårt hela Team Danny slitit för det här och hur otroligt gärna dom vill skåla i skumpa ikväll.

Gör dig själv, mig och Sverige en stor tjänst ikväll. Utnyttja din rösträtt och rösta Danny till Baku!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0