Sveriges bästa hockeylag!

2012-04-20   11:17:48
Jag säger då det! Vi såg delar av första och andra perioden av hockeyn på jobbet och sedan sprang jag hem och såg större delen av sista perioden. Det slutade 2-0 till Brynäs som tog SM-guld nr 13! Jag drog på mig mammas Brynäshalsduk och knallade ner på stan för det här skulle ju naturligtvis firas! Det var fler än jag som kände så och stan var full av glada människor. Folk tutade med bilarna, sjöng och skrek, viftade med flaggor och halsdukar och kramade om varandra. Sjukt härlig stämning! Jag tog plats på Oléarys och snart anslöt Frida. Där kördes alla låtar ni kan komma på som har guld, winner, champion osv i texten och stämningen var även där på topp. Jag tror faktiskt aldrig att jag har sett så mycket folk ute en torsdagkväll i Gävle tidigare och då har jag ändå bott här i hela mitt liv förutom sista tre åren då jag ändå har spenderat mycket tid här. Det var 13 år sedan guldet var i Gävle sist och det märktes att folk hade väntat! Brynäs målvakt Niklas Svedberg sammanfattade väl det hela bäst : Laget är så jävla bra! Vi är så jävla bra! Grattis Brynäs till SM-guld säsongen 2011/2012!



Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0