Föreläsningar gånger två!

2010-09-27   17:18:44
Idag har vi knappa 300 pers som läser termin 5 på juristprogrammet vid Uppsala Universitet fått lyssna på inte bara en utan två stycken föreläsningar. Det ger totalt fyra timmar lärarledd tid vilket är undefär dubbelt så mycket så mycket som vi är vana med. Resultatet av det var att många var trötta sista timmen. Hur som helst! Vi inledde med två advokater från advokatbyrån Mannheimer Swartling. Dom var sköna men det märktes att dom bott i storstan lite för länge när dom började svamla om gamla brukssamhällen. Jag får verkligen anstränga mig för att inte låta för nedvärderande här! Det var dock ganska underhållande att lyssna på deras prat om styrelser som ser ljuset i tunneln trots ett på papperet ganska så dystert läge. Ljuset kan vara ett tåg! Vi fick två timmars lunch och förflyttade oss från BMC till Ekonomikum. Tanken var att plugga men slutade med fotbolls- och Gävlebockensnack istället. Sedan gick vår ämnesansvarige igenom lite grundläggande redovisningsrätt med oss. Hans försök att skämta sträckte sig till Tid är pengar, speciellt nu när vi pratar ekonomi! men insåg själv att den var sjukt dålig. Juristhumor är inte alltid klockren och ibland kanske lite väl intern.

Nu ska jag ta och fortsätta skriva lite PM! Vi snackar ett de lege ferendaperspektiv på faktisk och beslutad ansvarsfördelning bland styrelseledamöterna i ett aktiebolag. Nej, jag vet inte heller vad det handlar om...

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0