Jessica Andersson

2010-08-16   10:36:56

Igår kväll läste jag ut Jessica Anderssons bok När kalla nätter plågar mig med minnen om hur det var. Ni känner igen Jessica som en av våra mest folkkära artister som varit med i Melodfestivalen flera gånger, gjort Diggiloo och just nu ligger stadigt bland toppen på Svensktoppen. Boken är en sorts självbiografi och Jessica berättar öppenhjärtligt om sitt liv fram tills idag. När man ser den snygga och självsäkra kvinnan hon är idag på scenen är det svårt att tro det helvete hon har fått gå igenom som barn. En full mamma som åkte in och ut ur fängelset, styvpappor som slogs och fosterhem där hon inte trivdes var vardagsmat. Dessutom berättar hon lite om vad som verkligen hände bakom rubrikerna och hur sjutton hon nu tänkte när hon satte på sig dom där shortsen i Melodifestivalen. En riktigt gripande bok som jag tror det är bra för alla att läsa för att få lite perspektiv. Jag kan bara ännu en gång inse vilken otrolig tur jag har haft som fått en så fin uppväxt som jag fått.


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Johanna

Jag gillades Jessica mycket innan jag läste boken, men ännu mer efter läst den... otrolig människa!

2010-08-16 @ 13:55:30
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie Talvis

Hon är vacker!

2010-08-19 @ 00:50:54
URL: http://etalvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0