Världens bästa Anja Pärson!

2012-03-12   21:56:56
I morse meddelade Anja Pärson att hon lägger av. Hon avslutar en fantastisk karriär med bland annat 42 världscupsegrar, 19 mästerskapsmedaljer och 2 segrar i den totala världscupen. Hon har bland mycket annat fått två bragdguld, Victoriastipendiet och blivit utsedd till Årets Idrottskvinna två gånger för sina insatser i skidbacken.

Jag är ju gammal slalombrud och kommer från en familj som älskar att åka skidor. Jag tävlade själv fram tills jag var 12 år gammal och eftersom Anja nu har hålit på i 14 år var hon en sån person som jag har sett upp till. En riktigt cool brud med fötterna på jorden som på något vis alltid varit bäst när det gäller. Jag vet hur mycket det krävs för att lyckas i sporten och jag vet hur mycket tid det tar. Anja slår dom flesta i benstyrka och jag tror ingen riktigt kan förstå hur mycket mod det krävs för att ställa sig på startlinjen i ett störtlopp dagen efter den enorma flygturen till vurpa hon gjorde i OS i Vancouver. Jag satt med en kudde framför ansiktet och höll tummar och tår att hon skulle överleva. Att hon dessutom lyckas ta medalj kan vara en av de största bragderna någonsin.

Jag kommer sakna att se Anja i backen. Jag är dock övertygad om att hon tagit rätt beslut som slutar nu vilket också är ett tecken på hennes storhet. Kanske följer hon i pappa Anders spår och blir tränare. Jag hoppas det! Hon har fantastiskt mycket att lära alla unga, hungriga tjejer och killar som är på gång upp!

Tack för dom här åren världens bästa Anja Pärson!


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0