Melodifestivalen - fjärde deltävlingen

2012-02-26   10:56:31
Igår var det då dags för den fjärde och sista deltävlingen av Melodifestivalen från Malmö. Här kommer lite snabba kommentarer!

- Världens bästa Danny gick in och levererade i egenskrivna låten Amazing. Så sjukt snyggt nummer så jag fick goosebumps, men det var visst en annan låt. Sången satt kanske inte helt 100% vilket förklaras av att han hade dålig medhörning (han hörde knappt sig själv) och dansade i sju kilo rymddräkt. Det sitter i Globen och jag vet att det var ett mycket lyckligt födelsedagsbarn! Jag måste ge Henrik "Hank the Tank" Lundin en spontan applåd också eftersom han var den som skötte allt det tekniska under Dannys nummer och såg till att alla lampor och personer lyste som dom skulle. Amazing!

- Superhärliga Lisa Miskovsky hade många tippat som en solklar femma. Hon hade dock andra planer och med sin härliga låt fick även hon en plats i finalen. Låten har bland annat norska stjärnan Aleksander With varit med och skrivit ihop med Lisa själv. Jag gillade Lisas nummer som var ganska enkelt men ändå snyggt med dansarna som såg ut som spöken i taket och så!

- Lotta Engberg och Christer Sjögren återförenades i en supershlager. Det blir nog inte så mycket annat när Lasse Holm har ett finger med i spelet. Inga konstigheter och dom har ju så mycket rutin att det knappt går att räkna på. Antikrundans expert gjorde ett försök och kom fram till att dom var ovärdeliga. Dom får sjunga ihop i Andra chansen också! Gammal är trots allt äldst och det sägs att dom lämnade festlokalen sist av alla vid halv fem i morse ihop med sina respektive.

- Coola rockarna i Dynazty var förra året med som mellanakt under finalen. I år fick dom vara med på riktigt vilket belönades med en plats i Andra chansen. Frågan är om det räcker med en rocklåt i finalen eller om det finns plats för en till? Dead By April har ju redan en plats. Frågar du Peter Stormare blir svaret garanterat ja. Enligt uppgifter skulle han försöka rösta via sina sex telefoner trots att han befinner sig i Los Angeles och det inte går att rösta utanför Sverige. Kul att rocken börjar synas mer i Mello!

- Charlotte Perrelli hade före gårdagen ett fantastiskt facit när det gäller Melodifestivalen. Två segrar på två försök i Sverige och en gång vann hon som sagt hela skiten. Hon hade dessutom satsat miljoner på sitt nummer och köpt in en jättedyr skärm och skor för 30 tusen. Hon påstår att hon inte är bitter över att åka ut med dunder och brak men jag tvivlar... Jag vet att jag hade varit det om jag spenderat så mycket pengar på något som inte gick hem helt! Jag måste dock säga att låten var helt okej och hon hade ett snyggt nummer. I en annan deltävling hade det kanske gått bättre.

- Axel Algmark har lyssnat aldeles för mycket på Håkan Hellström. Det såg ut som Håkan, det lät lika illa som när Håkan sjunger utan att det för den sakens skull hade tyngden i texten som Håkans låtar trots allt har. Nej tack, jag vill inte ha någon kyss!

- Hanna Lindblad var det som sjöng om gåshud. Jag satt mest och funderade över vad sjutton hon hade på sig vilket aldrig är ett bra tecken. Jag minns knappt hur låten går. Tyvärr!

- OPA! var också med. Inga kommentarer på den. Det var inte bra. Det måste väl ha kommit in något bättre än det här Björkman?


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0