Sittning på vårt eget vis!

2011-10-29   16:39:00
Jag har haft en lugn och skön lördag än så länge! Var ute och gick en bra stund med vovven i det härliga höstvädret, det gäller att passa på när solen är framme!

Kvällen kommer spenderas hemma hos Oscar och Alex med mina fina vänner! Här i Uppsala är det en hel del olika sittningar eller gasquer. Alla klär upp sig och sen är det trerätters middag med diverse alkoholhaltiga drycker. Ett och annat tal och en och annan sång brukar det också bli före ännu fler släpps på och det dansas natten lång. Kalaset brukar dock gå på några hundralappar per person och maten brukar vara okej men inte så mycket mer. Vi tar istället tag i saken och gör en Hemmasittning! Äter god trerätters som vi alla gillar och bara njuter av varandras sällskap. Jag och Issa har fått ansvaret för huvudrätten så vid kl 18 ska vi mötas upp och fixa det sista på den före de andra kommer runt 18 dk. Dk står då alltså för dubbel kvart vilket innebär halv sju och det är tydligen vanligt att man skriver så när det gäller lite finare middagar. Ryktet går att Oscar tagit fram sin smoking så det är fint som gäller. Jag matchar det med en fantastisk mörklila klänning. Bjuder på en sneak-peak! Hoppas ni får en riktigt rolig kväll!


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0