Utgång i Stockholm

2011-12-17   14:05:04
Igår hoppade jag på tåget mot huvudstaden och mötte upp Malin! Vi åkte hem till henne där vi tog en cider, bråkade med dragkedjan till min klänning och med Malins strumpbyxor. Vid nio var vi redo och var på plats utanför Lobby vid halv tio. Tio var det tänkt att dom skulle börja släppa på men allt tog en jäkla tid så vi var inne först strax före elva. Då fick vi stå i kö till garderoben en bra stund också. När vi var klara där kände vi att vi behövde en drink så gled upp bredvid Big Brother-Rodney i baren. Sen var det äntligen dags för modevisningen! Mycket folk där också så vi såg inte jättemycket men jag kan ju kollektionen mer eller mindre utantill. Vi bestämde oss för att dra vidare och fick stå i kö ytterligare en dryg halvtimme för att få våra jackor.

Vi hoppade på tuben till Hägersten och landade på Konstfack! Där stog Filip och Timmy för underhållningen så vi gled in och dansade lite. Det var typ vi och ett helt gäng glada esteter. Det hela kändes lite som en stor hemmafest! Det enda som fanns i baren var öl men vi lyckades få oss lite varmt vitt vin som smakade lite konstigt. Vi tackade för oss och tog oss till tunnelbanan. Då hände kvällens kanske mest otippade! En tjej knackar mig på axeln och det visar sig att det är min gamla kompis Magdalena som jag gick i grundskolan med. Hon flyttade när vi var typ 12 år och jag har inte sett henne sedan dess. Sjukt kul! Det var två trötta tjejer som ramlade i säng strax före fem i morse!


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0