Cornelis

2010-11-28   23:35:17
Ikväll har jag och Issa varit på bio! Vi såg filmen Cornelis om mannen med efternamnet Vreeswijk. En av Sveriges genom tidernas största trubadurer i klass med Bellman och Taube. Filmen bygger på Cornelis liv och vi får följa honom från uppväxten i Nederländerna till hans död bara 50 år gammal den 12 november 1987. Jag var bara en månad gammal när han gick bort och har därför inte vetat så mycket om honom. Låtarna han skrivit är odödliga och jag kom på mig själv med att flera gånger tänka "visst ja, han har ju gjort den också!" när hans musik spelades i filmen. Filmen var fin och välgjord och jag hoppas att den kommer visas under musiklektionerna i skolorna. Har ni en kväll över tycker jag absolut ni ska gå och se den. Trots problem med alkohol och pengar var han en mycket stor man och förtjänar att bli ihågkommen och hyllad! Det är bara synd att hans största framgångar kom efter hans död...


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0