Eurovision Song Contest - Part I

2010-05-25   23:14:00

Sluttexten rullar på årets första Eurovision Song Contest som i år sänds från härliga Oslo, Norge. Rent spontant är intrycket att låtarna var ganska svaga vilket alla verkar vara överens om. Som vanligt är det vissa bidrag man bara sitter och gapar till och inte för sitt liv kan förstå hur dom har tänkt. Men det fanns också en del positiva delar! Personligen gillade jag Belgiens bidrag där en kille med gitarr sjöng fint. Kul att han körde på engelska också med tanke på att vid mitt besök i landet för en månad sedan mest hörde franska. Huvudstaden Bryssel är ju väldigt internationell men hur det ser ut i resten av landet vet jag faktiskt inte. Min andra favorit var powerballaden från Island. Bara jag som kände att det var en Sarah Dawn Finer-låt? Båda tog sig till finalen på lördag. Den andra semifinnalen som vår Anna tävlar i är på torsdag!


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Stina

som ja sa.. :) Sarah Dawn Finer goes remix :P

2010-05-26 @ 00:16:03
URL: http://guchie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0