Let´s Dance final!

2010-03-27   14:54:25

Igår mötte jag upp Sarah och Johanna och tuffade tåg till huvudstaden. Dom drog vidare medan jag träffade min kära kusin vitamin Emmelie för en fika. Vi slog oss ner högst upp i Åhlénshuset och jag köpte en räksallad för 89 kr. Inte okej! Kul att se henne i vilket fall, det var länge sen!

När vi ätit klart hoppade jag på bussen mot SVT huset och på bussen satt kvällens och nattens sällskap i form av Micks och Jess! Vi fixade lite smink och kläder och till slut fick vi komma in och mingla lite. Magnus Samuelsson är verkligen brutalt stor kan jag meddela. Anna Book, Markus Allbäck, Peter Jidhe, Erik Grönwall var några som var på plats och naturligtvis även Erik och Danny. Vi tog plats, fick vin och finalen kunde börja. Mattias dansade som aldrig förr och hejade på bäst vi kunde. Hans shownummer var verkligen hur bra som helst och till och med dom som satt bredvid oss och höll på Claudia tyckte han var fantastisk. Stående ovationer! Jag kände kanppt igen er först! Jag trodde det var Synsam som hade firmafest! Klockren! Vi kramade om killarna i pausen för nyheterna och det togs en massa kort. Sen var det då dags för avgörandet. Handsvätt, skakningar i hela kroppen och rent allmänt en känslomässig berg-och-dal bana. Det är så svårt och beskriva men när man sitter där i studion och det tar bara evigheter före dom säger vem som vunnit och man vill bara att det ska vara över. Man är redo att bli så jäkla glad på samma gång som man vet att man kan bli så ledsen och besviken också. När dom ropade upp Mattes namn är jag rädd vi gav någon stackare tinnitus, förlåt! När vi samlat oss gick vi ner på golvet, kramades och pratade med folk. Vi kom fram till att Matte tog hem det tack vare sitt shownummer och Danny berättade om LA. Erik passade på att sno Mattes pappas slips också! Daniel DaSilva tyckte vi behövde mer färg så han sköt konfetti på oss. Ryssen kommer! Vi lämnade studion och drog vidare på nya äventyr!

Alla som skulle vidare till efterfesten fick åka buss till Stureplan och nattklubben Pontus. Där var det uppdukat med gratis champagne och supergoda snittar med lax och guacamole! Jess var smått skeptisk till dom! Vi hade ett gäng kypare som passade upp på oss under hela kvällen. Vi dansade, skålade och minglade på med allt och alla. Vi hittade Peter Magnusson på damrummet, fick en nästan privat dansuppvisning av Stefan och Malin och jag hittade även på Mattias från Lyxfällan så passade på att ta ett kort som jag ska visa för Torbjörn vid tillfälle! Vi lämnade festen till Baby goodbye och det kändes som att det liksom inte kunde bli så mycket bättre. Till slut ramlade ett gäng trötta men glada tjejer i säng hemma hos Micks.


 
 
 
 
  
 


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Emma

Sv: Vad roligt det låter att vara där! :D

Hehe, tur för dig att Mattias vann då ;P (:

2010-03-27 @ 16:29:46
URL: http://emaapemma.blogg.se/
Postat av: J.

Sv: Jaha vad kul! :) Tkr du rätt vann?

2010-03-27 @ 16:40:56
URL: http://alwaystha.blogg.se/
Postat av: Emanuel Nilhzon

Sv: Tackar Tackar :D

2010-03-27 @ 18:05:42
URL: http://snyggeman.blogg.se/
Postat av: Erik

Hej, fin blogg..



Jag drar runt på olika bloggar för att hitta nya deltagare till den nya bloggen oneluckystar.com så att den inte läggs ner :)



Du ska skriva ett blogginlägg som du sedan mailar de och då är du automatisk med och tävlar om 1000kr att köpa kläder för. Just nu har de fått in ca 20 inlägg men det behövs fler så var med du också. Det är helt gratis och det är en skitkul grej. Plus att du får mer besökare när ditt inlägg publiceras på deras sida :)



Så skicka ett blogginlägg till de så vi kan köra igång. Det kommer även mer tävlingar i framtiden :)

2010-03-27 @ 19:48:44
URL: http://www.oneluckystar.com
Postat av: sanna

fin blogg! :)

2010-03-27 @ 22:48:37
URL: http://liksomsanna.blogg.se/
Postat av: Josefine

Älskar din blogg! Du skriver så bra, verkligen!

Det jag tänkte fråga var: Hur kunde ni se finalen live, trots att det inte var för allmänheten? :)

2010-03-29 @ 18:12:49
URL: http://jossanstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0