Skål för Mumin!

2010-08-24   00:12:01

Fredag morgon drog Pernilla och Emma upp mig tidigt och vid nio var vi på plats på Stora torg. Jag har väl kommit ifrån det där med att köa men tjejerna ville gärna stå längst fram så klart man ställer upp! Vi pratade med folk, hängde bland sponsorerna och var med i tävlingar. Josefin från Mekonomen och jag kände vi hade samma problem angående att bli förstådda i Skåneland och jag hittade en till Gävlebo som var på plats! Ola signerade lite och Hassle med håret kom och kollade ljudet före Jocke höll på att krossa mitt huvud med sin kram. Tur han är en snäll björn! Klockan fyra drog festen igång och jag hade då flyttat bak en bit så jag fakiskt skulle kunna både se och höra utan att bli mos och döv på kuppen. Jénny vann backstage så hon och Emma drog in dit en sväng! Idel tjejfavoriter på scenen och bra drag konserten igenom. EMD stog för finalen och fick avsluta hela RIX FM festival 2010 och det gjorde dom fint! Sprang på Hank the tank efter showen som var där för att "blinka lite" dvs han skötte ljuset. Sen blev det mat!

Emma och Martina var inte så taggade på efterfest så jag gick för att möta upp Micks och Jess istället! Knallade in på Skeppsbron som var kvällens "the place to be" och snart var stället fullt av kännigendisar och folk som jobbade med RIX. Under kvällens gång fick vi en dans av mr Segerstedt och jag snackade gula byxor med mr Saade medan fröken Sandén sjöng på Fanta och rosé i en soffa. Jag fick också möjlighet att reda ut "egentligen hatar du mig" med Eddie så det kändes bra! Matte körde nästan nyktert och ville väl helst vara hemma hos sin höggravida Cattis i Stockholm istället. Det är väldigt nära nu! Kvällen avslutades med en bamsekram av Danny och sen tackade jag för mig och hoppade på bussen mot Martina och Emma!

Dagen efter fick vi tack och lov sova lite! Vid tolv var vi inne i stan och gick för att äta lite på Donken. En väldigt sliten Erik kom och det visade sig han försovit sig och missat morgonens inbokade flight till huvudstaden. Tyckte synd om honom när han trots detta måste vara trevlig mot fansen som var på plats. Det är inte alltid så kul att vara känd! Önskar bara att folk kunde förstå det... Resten av dagen tillbringade jag på ett tåg tillbaka till Uppsala!

Tyvärr har min kamerasladd blivit kvar i Uppsala så korten kommer på söndag!


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0