Slutaudition

2009-09-22   22:04:17
Idol 2009 har gått in i det spännande momentet som kallas slutaudition. Dom bästa är kvar och slåss om en plats bland dom 11 som går vidare till fredagsfinalerna. Ikväll bantades dom ner till 56 stycken. Kunde till min glädje se att Clara Hagman gick vidare. Min gamla stallpolare från Proos stall! Hon hade en busig men charmig svart liten ponny på den tiden. Skulle vara riktigt kul om hon var kvar och stog på scenen när jag ska dit den 23 oktober! Se om hon känner igen mig... Det var ju några år sedan. I övrigt tycker jag det är ovanligt hög standard i år. Ganska roligt med tanke på att programmet ändå gått fem gånger tidigare. Tror lite ligger i att folk faktiskt utvecklas under åren och kommer tillbaka ännu bättre ett par år senare.

Jag var inget Idol-fan från början. Tyckte juryn var elaka besserwissar och att det mer var förnedrings-tv än en musiktävling. Kollade bara finalen första året och det mest eftersom alla pratade så mycket om den där Darin. Andra året samma sak. Tredje året kom jag av en slump in och fick se Erik i början när dom skulle kvala in. Resten är så att säga historia. Jag har mycket att tacka det programmet för när jag tänker efter. Mitt liv hade inte varit sig likt idag om det inte hade rullat. Så tack!


11 december står en ny vinnare i Globen!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0