Det här med kommission är synnerligen invecklat!

2009-09-29   22:35:48
Förväntningarna var höga och spända av förvänatan åkte vi till BMC och hade föreläsning med Håstad. Han är som sagt något av en ikon inom juridiska kretsar. Han var som förväntat enormt kunnig och duktig på alla sätt. I paus gick jag för att ta en kaffe och det slutade med ett samtal på tio minuter med min lärare Torbjörn. Han är helt klart beroende av kaffe! Dricker i genomsnitt 12-15 koppar per dag fick jag veta... Utom när han försöker dra ner på det, då dricker han bara 8-10 st. Vi snackade antagningspoäng och studier och sånt. Fick veta att han själv inte var någon jätteseriös student, så det finns hopp! Håstad lyckades snurra in sig själv i sitt juridiska resonemang men vi gillar honom ändå. Som sagt. Det här med kommission är synnerligen invecklat!

Idag var då dagen F som i föredrag. Började med en sokratisk lektion där jag slapp få en fråga idag. Blev en sväng hem när jag insåg att min OH-bild inte var riktigt vad den skulle. Några klick senare var den bättre och jag kunde återvända till skolan och avslutningen på basgruppsmötet. Jag inledde lektionen med mitt föredrag om konsumtion. Ytterligare ett lite krångligt ämne men jag är nöjd med min prestation. Är ju alltid lite nervöst att prata inför folk men jag körde på och litade på mina kunskaper och det mesta satt där det skulle. Fick 3 av 4 möjliga poäng i betyg så det får också ses som helt godkänt. Det enda som inte kändes riktigt bra var att Carl-Magnus inleder betygspratet med att han aldrig har satt en 4 poängare. Vad är det då för vits att ha med den på betygsskalan? Jag förstår ju att man måste vara helt klockren för att nå upp i så hög poäng men det skulle ju vara kul att faktiskt ha möjligheten i vilket fall eftersom det står på papperet... Jag är nöjd i vilket fall och många av mina söta vänner tyckte också jag varit duktig.

Kvällen har spenderats med Mattias, Markus och Emelie! Vi har ätit tacos och kollat Idol och så! Nu börjar utröstningen så måste kila!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0