Åter till verkligheten

2009-09-28   10:57:24
Har haft en fantastiskt rolig helg! Att berätta om det kommer bli en hel uppsats och det har jag inte rikigt tid med nu men kolla in senare under dagen eller imorgon så lovar jag ge er allt skvaller, bilder och roliga citat!

Kom hem vid ett inatt efter försenade tåg (suck!) men var ändå hyffsat pigg när jag skulle upp i morse. Var iväg till Ekonomikum och hade sokratisk lektion. Den gick rätt okej och jag tror jag fick till ett något sådär svar i vilket fall. Nu sitter jag hemma och ska förbera mig för mitt föredrag imorgon. Klockan tre har vi en spännande föreläsning! Mannen, myten, legenden Torgn Håstad kommer och ska prata pejudikat med oss. Professor Håstad är en riktig kändis inom juridiken och är bland annat domare i Högsta Domstolen sedan tio år tillbaka och skrivit massa böcker. Ska bli kul att höra vad han har att säga!

Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Björn

Och nu vet vi alltså varför alla domar från HD är så förvirrande. Tänk dig 5 stycken av honom som sitter och ska förklara varför de andra har fel och sen enas de om en kompromiss...

Risken är att de har varsitt stycke, så upplever man domarna ibland :P

2009-09-28 @ 18:55:09
URL: http://uppenbarhetsrekvisitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0