Idol och Täby!

2009-10-24   19:47:32
När jag kom fram till Centralen satt lilla Erri och väntade på mig. Vidare till Slussen och sen buss till Nacka och Kvarnholmen. Det var dags för Idol och vi hade två av dom åtråvärda platserna! Vakten Calle tog emot och Cicci i dörren så det kändes man var i goda händer. Vi kollade runt lite bland sponsorerna och fick med lite Läkerol och sånt, gratis är gott! Erri hittade på en variant av Calle i papper också. När dom började släppa på hittade vi två finfina platser bland lapparna och slog oss ner. Underbara studiomannen Tobbe uppmanade oss att våga ta för oss. Tänk lite singeltjejer på Finlandsfärjan! Vi fick godkänt och med "en jäkla smäll" var programmet igång. Joey Tempest från Europe var gästdomare, det kändes stort. Rock var kvällens tema! Passade vissa bättre och vissa lite sämre men det var kul tyckte alla skötte sig över förväntan. Slängde iväg en röst på Eddie, kändes som han behövde det. Det hjälpte inte eftersom han ändå hängde löst men till sist fick Nicklas lämna tävlingen. Det var inte så poppis bland tjejerna. Tre stycken grinade så pass att dom började hyperventilera och ni som kan er biologi vet att då får inte blodet syre så det räcker. Får inte blodet syre så svimmar man till slut. Tror ingen faktiskt svimmade av men det var riktigt nära. Erri lämnade oss och jag hängde på Sarah och Sofia istället. Vi höll lite koll på tjejerna som inte mådde bra medan vi väntade på att Idolerna skulle komma ut. Bagge kom och han är ju hur mysig som helst så jag fick en kram på en kvart och sedan ville han jag skulle släppa men själv höll han kvar... Dubbla budskap? Eddie var övertygad om att jag hatade honom eftersom jag stog med Nicklas fans men jag försäkrade honom om att så inte var fallet. Jag lekte fotograf medan tjejerna kramades med killarna och sen hoppade i in i Sarahs bil och åkte hem. Hon har en snäll pappa!




Ny dag och nya äventyr! Ännu en färd till Stockholm där jag mötte upp Alicia och Olivia. Vi satte kurs mot Täby Centrum. Vi sprang in och sa hej till Bobby som var på plats och efter lite mat kollade vi runt i olika butiker och så. Tillbaka till Kicks där Erik ramlade in med en kaffe i högsta hugg. Kram och hej och sedan lämnade jag honom till tjejerna medan jag utforskade butiken. Hittade en mascara och lite hårnålar! När jag var klar med min shopping satte jag mig och började titta igenom hur nästa vecka ser ut. Erik anslöt och började kolla igenom min kalender. Vi kom fram till att jag har mycket skola just nu... Lite mer prat om allt och inget. Alltid skönt att få ha honom för sig själv en liten stund. Det kom fler tjejer som ville ta kort och jag kände att tiden började rinna ut så jag tackade för mig och åkte in mot stan. Nu sitter jag hemma i Uppsala och kvällen kommer spenderas med hemmagjord pizza och något underhållande program på tv som inte kräver för mycket tankeverksamhet. Körslaget eller dansbandskampen, det är frågan!

Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Malin.

SV: Kan man verkligen säga! Hatar spindlar!

2009-10-24 @ 21:03:49
URL: http://malyn.se
Postat av: Hanna

Mja, det verkar vara inne med allt :P, ska vara mycket attityd i frisyrerna iaf och det kan man nog få genom lockar :)

2009-10-24 @ 22:46:45
URL: http://redsam.blogg.se/
Postat av: sarah

tack för i fredags!

2009-10-25 @ 13:18:07
URL: http://ssommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0