Du där uppe på balkongen!

2009-07-16   17:31:53
Igår drog jag ner på stan och mötte upp Elin. Vi kollade runt i lite butiker och jag hittade en snygg topp som fick följa med mig hem. Vi kände för glass och köpte en mjukglass till Lina också. Det skulle vi inte ha gjort! Halva glassen var på Elins händer när vi kom fram och då hade Lina och Anders gått så hon skulle inte ha den. Tack och lov för servetter! Sedan är jag rädd att jag var lite otrogen. Sjöng allsång med Hanna Hedlund. Förlåt mina kära Uddevallavänner! Ni vet vilka som finns i mitt hjärta. Klockan nio var det då dags. Martin Stenmarck lämnade sommarstuga och pannkaksätande barn och störtade till Gävle när Markoolio tvingades ställa in sin tredje konsert på elva år. Vi fick höra ett telefonsamtal och han lät verkligen inte okej. Ni som hörde hur jag lät i Melodifestivaltider senast eller när vi varit i Kristianstad och Höör förra året fattar. Stenis kom in och bjöd på en fantastisk show i vilket fall! Bäst var när han fick tanten uppe på balkongen på andra sidan torget att skrika så han hörde. Han vägrade börja sjunga före det. Men tanten skrek och kvällen var räddad. Kan meddela att han lyckades bättre med allsången än vad sambon gjorde! En eloge till bandet också som repade in några av låtarna på ingen tid alls och dom andra körde dom orepade. Respekt! Vi mötte några andra sötisar och sen gick vi upp mot Polhem och Elin tog bussen hem. Jag gick hem och somnade sedan gott.




Idag hade jag sovmorgon och något så ovanligt som en ledig dag! Sov till elva och sen åkte jag, mamma och pappa söderut. Vi stannade till i lägenheten och jag hämtade lite post och sedan vidare till Arlanda. Sprang på en äkta buddhistmunk också. Han var cool! Oscar har nu kommit hem efter tre veckor på Malta. Brun som en pepparkaka är han! Det var kramkalas och en del tårar när gänget skulle skiljas men dom verkar ha haft det bra och förhoppningsvis lärt sig en del också. Nu är alla hemma och Eddi kan äntligen slappna av lite. Blir grilla ikväll!

Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0