Det blev en dag på landet!

2009-07-25   19:57:21

Vid tio packade jag då in folket i bilen och åkte mot Uppland. Stannade till på Ica i Skärplinge och handlade lite glass och sånt. Är för övrigt en sjukt skum infart dit. Vidare och ut på riktiga landet bland småbyar och skog. Farfar pratade på som vanligt om alla historier som finns om husen. Han sa sen till Lena att han skulle kunna prata en vecka om Flottskär och jag tror honom faktiskt. Ingen kan prata som min farfar! Väl framme möttes vi av faster Maggan och hennes man Lasse, min kusin Linn och hennes man Peter och min andra kusin Petter och hans tjej Lena. Massa andra mer eller mindre avlägsna släktingar var också på plats på denna vår släktgård. Första gången jag träffade Lena så det var kul, hon verkar trevlig! Petter har varit 9 månader i New York och jobbat så var kul att se honom igen också! Dom andra med så klart. Vi fikade och Petter berättade om "over there". Han hade haft en del spännande för sig! Utbyttes en hel del historier om Flottskär också. Regnet kom men vad gör väl det? Vi hoppade in, plockade fram ett par kortlekar och körde ett parti Flottskärskarusell. Om ni skulle vara intresserade av vår fantastiskta släktgård från 1788 kan ni läsa mer i en artikel som Arbetarbladet gjorde för ett år sedan! Här hittar ni den! Sen blev det mat och mera prat före vi styrde kosan hem igen.


Bild lånad från Arbetarbladet

 


Sött folk som skrivit till mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0