45 från Gävle

2009-12-28   16:30:56

Ytterligare en riktigt skön dag med jullov för hela slanten!

Jag har bott i det här huset i Gävle hela mitt liv fram tills jag flyttade till Uppsala i mars. Lite längre ner på gatan bor en kvinna som heter Lisa Lofors som är författare. Hon hade en stor snäll hund som hette Maja som jag brukade vara ute och gå med när jag var sådär 7-8 år gammal. Lisa är journalist och hon har bland annat vart med och gjort en bok som heter 45 från Gävle. Intervjuer av 45 kända och okända personer födda mellan 1908-1990 som alla bor här i stan. Jag fick äran att vara med och boken gjordes när jag var sju år. Jag hade fint sällskap av bland annat skådespelaren Rolf Lassgård, hockeylegenden Wille Löfqvist och fyrverkeritillverkaren Eje Berglund. Jag bläddrade i boken för ett par dagar sedan och skrattade gott åt alla roliga saker jag sa.

Mamma och pappa vill att vi barn ska se olika länder. Vi har varit till Cypern flera gånger i sommar ska vi till Öland.

Ibland är det jobbigt att vara sju. Man får inte gå så långt hemifrån. Men man får väl ta ett steg i sänder. De är rädda för att något ska hända. Jag skulle nog inte heller låta mina barn gå för långt bort ensamma. Man vet ju inte vad som kan hända. Det skulle ju inte vara så kul att gå hem till någon och se att den var död.

Det är roligt med syskon. Men minsta brorsan springer in i mitt rum ibland och rör till ibland och han lägger aldrig tillbaka grejerna. Då puttar jag på honom lite snabbt och är lite sträng mot honom. Han skriker. Då kommer pappa eller mamma ofta och frågar vad vi håller på med.

Det bästa som hänt mig är att jag lever. Om man inte hade levat hade man ju inte kunnat göra någonting.


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Sebbe

vad är ditt nyårslöfte? =)

kramar!

2009-12-28 @ 18:31:01
URL: http://lookstylish.blogg.se/
Postat av: Björn

Åh, så fantastiskt klok man var när man var liten, inte sant? ;)

2009-12-29 @ 11:10:00
URL: http://uppenbarhetsrekvisitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0