2009

2009-12-30   11:01:36

Året börjar lida mot sitt slut och det är dags att sammanfatta och försöka knyta ihop säcken. För satan vad mycket det är som har hänt!

Skolan
I slutet på förra året fick jag veta att jag kommit in på programmet på riktigt. Har nu klarat av termin två och tre och är plötsligt en bra bit in på utbldningen. Det har varit ganska tufft med mycket att läsa men jag har också lärt mig massor. Jag fastnade nu under hösten lite speciellt för familjerätten som verkligen är något jag kan tänka mig att jobba med i framtiden. Jag har också träffat några fantasiska människor som jag verklgen hoppas att jag kommer hålla kontakten med  Nu sägs det att det värsta är avklarat och jag ser fram emot vårens prövningar!

Privat
Det har hänt en del! I mars flyttade jag till Uppsala och blev kombo med Mattias. Kändes som ett steg in i vuxenvärlden, jag har ju till och med en egen kaffebryggare! Var också riktigt skönt att slippa pendla till Uppsala nästan varje dag. Firade ett galet Valborg i Uppsala och har hunnit med att se ännu lite mer av vårt avlånga land. Annars har det mesta flytit på och dom första månaderna som 22-åring känns bra. En höjdpunkt var när jag fick träffa mina gamla idoler i Backstreet boys i december.

EMD
Årets första månad kan sammanfattas med Körslaget. Tillbringade samtliga lördagkvällar i studion i Frihamnen. Massa nya vänner, gamla vänner jag fick tillbaka och en hel del intryck. Jag och Linda åkte körbuss och landade i Uddevalla klockan fem på morgonen. Jag har sällan varit så nervös som när vinnaren skulle avslöjas. Vi vet trots allt vilka som var dom rätta vinnarna! Detta följdes av ett par svängar till Leksand och Melodifestvalen. Killarna dansade sig in i finalen. Gött! Finalen av Melodifestivalen gästades och jag och Erika hade finfina platser. Några galna signeringar följde och vännerna i EMD hade plötsligt blivit ännu större. Sommarturné och härliga sommarkvällar. Hösten och vinter har gått i välgörenhetens tecken. En fantasisk julskiva, mysiga julkonserter och en rörande dokumentär. Jag är stolt över dom! Det är fantasiskt att man kan utnyttja sitt kändisskap till att hjälpa andra och alla vi som känner killarna vet att dom verkligen bryr sig.

Nu är jag redo att se vad 2010 har att erbjuda!

 
 
 
 
  
 
 ¨
 
 
 


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: erri

niisseee finisen fick vara med!!! :')

2009-12-30 @ 12:03:09
URL: http://errii.blogg.se/
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

Låter som ett bra år ju! Hoppas 2010 blir lika bra, om inte bättre ;)



Svar; ja rea är väldigt bra o behövligt ibland :D

2009-12-30 @ 14:12:28
URL: http://thisney.blogg.se/
Postat av: mersiha

fin blogg vad gör du då?:D

2009-12-30 @ 15:11:04
URL: http://merissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0