Call me youngblood

2009-08-27   22:08:43

Har varit full fart sista dagarna! Ska börja med att säga att jag, mamma, pappa och Henke kollade in Män som hatar kvinnor i tisdags. Sjukt bra! Vet jag är typ den sista i världen som ser den men i vilket fall. Gårdagen började rätt tidigt. Tyckte det var skönt att det inte regnade när jag drog iväg mot stallet men tog med mig en jacka just in case liksom. Ute i Mackmyra regnade det. Mycket. Mockade och fixade men det blev inte bättre. Hämtade pollen i hagen och när jag var klar att ge mig ut regnade det fortfarande jättemycket. När det gäller regnkläder i ett stall gäller principen one size fits all och man får ta det som bjuds. Följden blev att jag red ut i ett par blå stora regnbyxor (med hjälp av ett skrärp satt dom uppe) och en enorm orange regnjacka komplett med vita fläckar av målarfärg. Måste ha sett mer än rolig ut där vi drog fram men jag blev inte jätteblöt i vilket fall! Sten var snäll och körde ner mig till bussen och efter en dusch hemma kändes det bättre. Länge sen det var så skönt att duscha kan jag säga! Det finns som bekant två sätt att spendera en regnig eftermiddag. Antingen tar man på sig mjukisar och kryper upp i soffan med en stor skål popcorn och ett gäng bra filmer eller så drar man borsten genom håret, ringer en vän och pratar bort några timmar på ett mysigt café. Jag valde det senare och mötte upp Sanna. Valet föll på Coffehouse och över en chai latte diskuterades Coop, killar, väder, kläder, skola och allt annat viktigt. Vi kollade lite i affärer men kände oss lite otaggade så beslöt att bryta upp. Hem och packade ner det sista och sedan blev det en tidig kväll.

Klockan ringde 06,00 och en timme senare var jag på Hemköp. Jag skulle täcka upp för chefen Göran som var på kurs. Jag tog mitt uppdrag på största allvar så det första jag gjorde var att ge alla två veckor semester och dubbel lön. Eller nej... Det var rätt som vanligt faktiskt. Plocka varor och lite kassa. Klockan fem slutade jag. Sa hej då till folket och gick till farmor och farfar där mamma och pappa väntade. In i bilen för vidare färd mot Uppsala. Stannade till på Ica Maxi och jag lät mina kära föräldrar fylla upp mitt kylskåp och min frys med mat! Inte helt dumt inte. Så nu har jag köttbullar, lax, paj och allt annat jag kan tänkas behöva för ett bra tag framöver. Känns bra! Väl i lägenheten skulle alla väskor in och pappa sprang iväg och köp pizza. Blev en och en halv över så den hamnade också i mitt kylskåp. Kommer ju inte svälta om vi säger så! Dom tog med sig Mattias eftersom han skulle till Gävle och lämnade mig själv här. Nu ska jag ta tag i att packa om väskorna och sen packa igen! Blir nog bra!

Måste bara säga att jag kollade in våra klasser inför terminen och det ser sjukt bra ut! Jag, Madde och Cornelia i samma och om allt går som det ska kommer Johanna också! Sjukt bra som sagt. Ser fram emot måndag!


Sött folk som skrivit till mig :)
Postat av: Björn

Kom ni i samma klass IGEN?!?! Det var som attan, trodde seriöst att de blandade lite iaf. Vem på juridiska har ni flörtat med egentligen? ;)

2009-08-30 @ 09:41:42
URL: http://uppenbarhetsrekvisitet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0